Osa 4:  Kuinka roskaväki toimii reklamaatiotilanteessa?

8. lokakuuta 2018

 

#Rakasturoskiksiin on Panu Musakan kirjoittama neliosainen blogisarja taloyhtiöiden
jätehuollosta ja niiden kehittämisestä. Blogi julkaistaan kerran viikossa.

Joskus hommat menevät niin sanotusti v**uiksi.

Hannoa Oy:n toimitusjohtaja Juha-Pekka Kotro pyysi minua kirjoittamaan tapauksesta, jossa asiakas ilmaisi tyytymättömyyttä. Kyseessä oli jäteastiasuojien, suomeksi roskapönttösuojien, tilaus ja toimitus helsinkiläiseen taloyhtiöön heinäkuussa 2018.

Kuinka Hannoan roskasakki toimii reklamaatiotilanteessa: Hannoa Oy tarkasti paikan päällä lopputuotteen (roskapönttösuojien) laadun sekä koko tilaus- ja toimitusprosessin, laskutuksen ja palvelun. Reklamaatiosta tehtiin tarkka kirjallinen (puolitoista sivua tekstiä) yhteenveto ja asiakkaalle tarjottiin seuraavanlaista ratkaisua: Havaitut puutteet korjataan​ välittömästi ​ja Hannoa Oy tarjoaa asiakkaalle aiheutuneesta mielipahasta ja ylimääräisestä vaivasta jätepisteen huollon vuoden 2019 loppuun saakka ilman korvausta. Ei tämä niin vaikeaa ole!

Jos asioista ruvetaan kirjoittamaan liian monimutkaisilla termeillä, niin onhan se hanurista. Nämä ovat ROSKIKSIA!

PANU MUSAKKA @PanuMusakka